Kaip užsakinėjamos buhalterinės apskaitos paslaugos

buhalterines paslaugosApie buhalterinę apskaitą žinome tikrai nedaug. Tai ta mistinė paslauga, kurią atlieka mistiniai žmonės – buhalteriai. Kartais atrodo, kad jie yra svarbiausi žmonės įmonėje, nes valdo visus pinigus. Tai mitas, vienas iš daugelio mitų, kurių prikuria neišmanymas, paskalos ir filmai. Šiandien norėtume pakalbėti apie tai, kaip užsakinėjamos buhalterinės paslaugos.

Pats apskaitos tvarkymas yra paremtas tam tikrais periodiniais veiksmais. Pasibaigus mėnesiui suvedamos pirkimo sąskaitos, išrašytos pardavimo sąskaitos, peržiūrimi banko išrašai, jei yra pasikeitimų darbuotojų darbo sutartyse, jos yra fiksuojamos, stebimi direktoriaus įsakymai ir t.t. Kiekvieną mėnesį reikia tam tikrus dokumentus perduoti VMI, SODRAI, kitoms institucijoms. Jos apie tai primena el. laiškais. Atrodo, viskas yra paprasta, tačiau būtent tas bendravimas su valstybinėmis institucijomis ir yra buhalterinių paslaugų esmė – nereikia VMI specialistų nei matyti, nei girdėti, o tai reiškia, kad stresas sumažėja gana ženkliai.

Norint užsakyti buhalterines paslaugas, reikia apsispręsti dėl kelių dalykų. Pirmiausia, ar tai bus buhalterinės apskaitos ir finansų paslaugas teikianti įmonė, ar priimamas buhalteris tiesiog į darbą. Jei įmonė didelė, joje dažnai keičiasi darbuotojai, reikalingos grynų pinigų operacijos – labiau apsimoka laikyti nuosavą buhalterį. Jei įmonė nedidelė, be abejo paprasčiau yra samdyti įmonę.

Jei jau samdome įmonę, reikia ją surasti. Tai daroma labai paprastai – išsiunčiant el. paštu užklausas kelioms įmonėms su nedideliu apibūdinimu, padedančiu įsivaizduoti mėnesinių darbų kiekį. Pavyzdžiui, įmonėje dirba 10 darbuotojų, yra 2 automobiliai, per mėnesį išrašomos 20-30 sąskaitų, vyksta nuolatiniai 5-10 pirkimų. Buhalterinių paslaugų įmonės gali pasiūlyti bent jau apytikslę sumą, o tada jau beliks tik išsirinkti.

Svarbus momentas yra esamos buhalterijos perėmimas, anot buhalterinių paslaugų įmonės FRONDITA konsultacijos, reiktų įsitikinti, kad buhalterija buvo vedama tvarkingai. Daug atvejų, kai buhalterija iš kitos įmonės ar buhalterio ateina gana netvarkinga, tad reikia investuoti papildomą sumą jos sutvarkymui. Tai gali užtrukti ir būti gana skausminga finansiniu požiūriu.

Dokumentų perdavimas iš vienos įmonės į kitą paprastai vyksta tarpininkaujant įmonės vadovams, nors pasitaiko atvejų, kai bendrauja tiesiai dvi konkuruojančios įmonės. Tai gana sunki situacija, tačiau profesionalūs buhalteriai supranta, kad verslas visada ieško efektyvių sprendimų. Jei jau pereinama iš vienos įmonės į kitą, tai priežasčių gali būti daug ir nebūtinai tai bus aplaidus buhalterijos tvarkymas. Gali būti ir įmonės plėtra, taip pat „iš viršaus“ ateinantys sprendimai naudoti vieną ar kitą buhalterinę programą ar sistemą, kurios iki tol samdyta įmonė neturėjo ir t.t.

Buhalterinės apskaitos įmonės labai vertina ilgalaikį bendradarbiavimą, tad natūralu, kad siekiama kuo ilgiau išlaikyti klientus. Siekius reikia patvirtinti darbais…