Barteris arba keitimasis prekėmis ir paslaugomis nenaudojant pinigų, yra dažna sąvoka, gyvavusi nuo civilizacijos pradžios. Tai yra paprasta koncepcija – jūs siūlote tai, ką turite ir ko kam nors reikia mainais į tai, ką jie turi bei ko jums reikia.

Artėjant pasaulinėms krizėms, ypač šiuo metu, ši sąvoka tampa vis dažniau aptariama. Tai gali būti viena iš priemonių, kuri leistų kažkiek apsisaugoti nuo niūrių laikų. Kaip verslininkui, barteris gali būti puikus būdas gauti tai, ko jums reikia nenaudojant pinigų srautų. Šiame straipsnyje plačiau apžvelgiame kas yra barteris ir kaip jis pasitelkiamas versle.

Kas yra barteris?

barterisKai dvi ar daugiau šalių apsikeičia prekėmis ir paslaugomis be piniginio atlygio, jos užsiima mainais (barteriu). Tai procesas, kuris nuo seno buvo komercijos dalis. Paprasčiau tariant, tai vieno dalyko mainai į kitą. Pavyzdžiui, jei turite nešiojamąjį kompiuterį, bet jums reikia sodo reikmenų, galite pakeisti savo nešiojamąjį kompiuterį į sodo reikmenis su žmogumi, kuris turi sodo reikmenų, bet jam reikia nešiojamojo kompiuterio. Tai būtų paprasčiausias paaiškinimas.

Kaip barteriniai mainai veikia praktikoje?

Pirmasis mainų žingsnis yra rasti žmonių, kurie domisi prekyba arba mainais su jumis. Yra skelbimų svetainių ar grupių socialiniuose tinkluose, kur nuolat vyksta prekyba tiek tarp fizinių, tiek ir juridinių asmenų. Suradę žmogų, kuris nori su jumis prekiauti, laikas derėtis dėl prekybos sąlygų. Tai gali apimti keičiamų prekių kokybės aptarimą, taip pat bet kokias kitas sąlygas, tokias kaip pristatymo būdas ar mokėjimo galimybės. Pasiekus susitarimą dėl visų punktų, abi šalys pasirašo sutartį ir keičiasi prekėmis ar paslaugomis.

Pavyzdžiai, kaip barteris gali būti naudojamas praktiškai:

Verslininkai, norintys išsaugoti savo grynųjų pinigų srautus, vis tiek gauti tai, ko jiems reikia sėkmingam verslui. Štai keletas pavyzdžių, kaip verslininkai gali praktiškai panaudoti barterinius mainus:

  • Grafikos dizaineris keičia svetainės dizaino paslaugas į tekstų rašymo paslaugoms, kad nereikėtų samdyti naujų darbuotojų kiekvienam projekto įgyvendinimui.
  • Restorano savininkas prekiauja maisto kuponais į nemokamą reklaminį plotą iš vietinio laikraščio;
  • Renginių planuotojas siūlo renginių planavimo paslaugas mainais į viešbučio kambarius su nuolaida.
  • Internetinės parduotuvės savininkas prekiauja savo parduotuvės produktais mainais į grafinio dizaino paslaugas, reikalingas reklaminei medžiagai kurti;
  • Laisvai samdomas rašytojas keičiasi rašymo užduotimis su kitais laisvai samdomais rašytojais, kad jiems nereikėtų mokėti iš savo kišenės už kiekvieną atliktą užduotį;
  • Technologijų startuolis siūlo akcijų opcionus mainais į įsteigtos advokatų kontoros teisines konsultacijas, kad nereikėtų samdyti papildomų darbuotojų advokatų ateityje;
  • Fitneso instruktorius siūlo asmenines treniruotes mainais į fotografijos paslaugas, reikalingas rinkodaros medžiagai ir svetainės turiniui kurti;
  • Interjero dizaineris siūlo interjero dizaino konsultacijas mainais į perkraustymo paslaugas, perkeliant biurus ar namus;
  • Apželdinimo įmonė prekiauja vejos priežiūros paslaugomis su kitomis vietinėmis įmonėmis mainais į biuro valymo paslaugas, kad nereikėtų samdyti trečiosios šalies tvarkymo paslaugų specialistų;

Kaip matome, barteris yra neįtikėtinai universalus įrankis, kurį verslininkai gali naudoti norėdami gauti tai, ko jiems reikia, neišnaudodami grynųjų pinigų atsargų.

Žinoma, yra ir privalumų, ir minusų, susijusių su tokiais mainais, kuriuos reikėtų atidžiai pasverti prieš priimant bet kokius sprendimus. Tačiau, jei barteris pasitelkiamas teisingai, tai gali būti neįkainojama, ypač kai ateina sunkūs laikai ir trūksta finansinių išteklių!